Dodii, enhän mä mihkän töihin kyennyt tänään menemään. Mahatauti onneks on meidän osalta ohi, mutta mulla on karsee flunssa ja se sitä kuumetta täs on pitänytkin ja kurkku on kuin olisin nielaissut raastinraudan, pitää muuten mennä keittiöstä tarkastaan et tuo härveli on paikallaan, jos vaikka yösyöntiä olisin harrastanut ;-)

Hannan 100 themes-kortit saapuivat tänään, kiitos Hanna mahtavista korteistasi :-) Kuvia niistä laitan myöhemmin, nyt ei oikein jaksa. Siis mä oon herännyt jo puol viis!!!! aamulla, isäntä ja Joni olivat jo lähteneet Tallinnan reissulle ja joskus yöllä palailevat. En kyllä jaksa valvoa vaan taidan mennä pikkumiehen viereen tutimaan :o) Laitan vaan olkkarin pöydälle ison pärekopan, johon voi laittaa mun tuliaiset...ei vaiskan mä kielsin tuomaan mulle yhtään mitään, meillä kun on ukon kans ihan eri värimaailmat ja se mikä ukon mielestä on hienoo on mun silmissä jotain yökköä, et tässä selitys miks mä vihaan tuliaisia...kun tuo suuvärkki ei aina pysy tarpeeks pienellä vaan ilmasen mielipiteeni ehkä liiankin suoraan.

Ensiapupolillakin tuli taas vaihteeks piipahdettua, Juulia aamusella kompuroi ja kajahutti päänsä suoraan kirjahyllyn kulmaan,auts. Ite olin just päässyt Kelan tätin kans vauhtiin, kun pojan paperit on maannu siellä pöydällä 9 viikkoa, eikä kuulemma ole vielä käsitelty, grrrrrrrr että potuttaa...

No, Juulia huusi: Äitiiiiii, mun päästä tulee verta, mä vaan siihen et jaaha. Sit mä tajusin asian ja huusin: jaa verta, mitä tapahtu? Ota siitä äkkiä paperia ja paina sillä , mä oon tulossa...ja mulla koko ajan känny korvalla ja tuo Kelan täti kuuli kaiken ja sopotti jotain et olenko mä nyt ihan selvä.... Hiukan mua otti aivoon ja tuumasin vaan, jotta kyllä sen reiän pitäis olla jonkun muun päässä kuin tyttären ja löin luurin korvaan.

Vaikka haavasta tulikin verta kuin härän kurkusta, selvittiin kuitenkin pelkällä liimauksella, huhhuh...

 

Ja asiasta viidenteen:

 

Miksei vois olla syntyny vaik karkauspäivänä....ois synttäritkin vaan joka 4. vuosi.

Mä oon syntynyt samana päivänä tyttären pojan kanssa,tosin eri vuosituhannella mut silti, voiko mummu parempaa 40-vuotislahjaa saada?

Miro-poika täyttää siis 2 vuotta ja mä 40 vuotta enemmän ja kysymys kuuluukin arvaapa päivä? Helpotetaan sen verran et elokuu on kuukausi ja Sinun tehtäväsi on arvata monesko päivä.

Heitä arvauksesi kommentilla ja syntymäpäivän iltana vihellän pelin poikki ja arvon voittajan. Pidä kiirettä, päivä voi olla jo huomenna, kukaties....

 

EDIT 12.8

Nonni, nyt on sitten vanhennuttu ja tässä Miro-poika kakkua leikkaamassa:

818118.jpg

Miron juhlat vietettiin hänen isällään ja juhlat jatkuivat meillä, joten taas on kakkua ja muuta makiaa syöty yllin kyllin.....

Kukaan ei arvannut oikeaa päivää, mutta arpaonni suosi Marjuskaa, jota odottaapi pikku palkinto :-)